Advisor Automotive

Service Advisor Automotive worden?

Omscholingstraject Service Advisor Automotive

Een service advisor is het het visitekaartje én eerste aanspreekpunt voor klanten. De schakel tussen de klant en de werkplaats, een uiterst belangrijk persoon in after sales.

Affiniteit automotive, technische kennis van de wagen & klantgericht denken en handelen, dit zijn de belangrijkste topics waarmee we service advisors een stap verder willen helpen. Deze opleiding is zeer waardevol voor startende service advisors maar kan evengoed voor werknemers die al even aan de slag zijn. 

Deze omscholing omvat…

Een verwelkoming in de autotechniek (2 dagen)

  • Kennismaken op een interactieve manier met de auto en wat er onder de motorkap zit
  • Verwerven van basiskennis over de verschillende systemen van een auto en de werking ervan

Introductie in (H)EV (1 dag). Na het volgen van de opleiding is de deelnemer in staat om: 

  • De globale werking en de verschillende configuraties (EV/HEV/PHEV/mild-micro-full hybrid) van een elektrisch voertuig te verklaren
  • Het volledige laadproces te kennen en hierdoor gerichte vragen te stellen aan de klant

Heb je interesse om via deze formule nieuwe collega’s aan te werven?

Wat deelnemers vinden

Om net gestart te zijn in automotive is een kijk onder de motorkap heel handig. Met die 2-daagse had ik meteen een basis beet!